Thursday, February 10, 2011

Membawa orang lain kepada Yesus

Ruj: (Markus 7:31-37)

Injil hari ini memberitahu betapa saya banyak kali amat mementingkan diri dalam kehidupan doa saya. Dalam doa seharian, saya terlalu mengutamakan diri sendiri tanpa mendoakan orang-orang di sekililing saya. Hanya mereka yang memohon bantuan doa sahaja yang selalu saya sebut-sebut dalam doa saya.

Injil hari ini, menceritakan orang lain membawa seorang yang tuli dan gagap kepada Yesus dan mendapat kesembuhan. Orang itu mendapat kesembuhan.

Percaya atau tidak, iman kita pasti dapat menyembuhkan dan menyelamatkan orang lain. Kerana Yesus sentiasa memberikan yang terbaik buat semua manusia. Ahli keluarga, kawan-kawan mahupun musuh kita pasti dapat disembuhkan oleh Tuhan.

Soalan Renungan diri;

1. Adakah saya selalu dan sedia untuk mendoakan orang lain kepada Yesus, atau saya lebih suka berdoa untuk diri sendiri sahaja?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...