Monday, September 5, 2011

Kehidupan di London

...cepat juga masa berlalu...terimakasih juga lah ianya berlalu dnegan pantas...hehe

minggu ini merupakan minggu kedua saya berada di Brentwood, Diocese of London. Pengalaman minggu lalu amatlah menyeronokan bagi saya, kami banyak bertemu dengan ramai umat dari Diosis Brentwood and full of fellowship hehe... pada sabtu dan ahad lalu bersama dengan komuniti Fondacio Landon, kami telah berjaya menjalankan aktiviti Enneagram...dan ianya merupakan satu pengalaman yang sangat berharga.

pertama cuaca memang ada perbezaanlah, walaupun musim panas bagi mereka, bagi saya tetap musim yang sejuk-sejuk orang bilang..apa gia tu lagu sonsogit-sogit dia bilang kah tu...bahasa fuh..saya sebenarnya amat lega berbanding ketika berada di France, ini kerana semua orang di London speak english..dan saya pun bulih juga lah bercakap inglish sikit2...yang penting boleh ketawa dan mengerti sesama sendiri lah kan..

walaupun berada di sebuah komuniti yang berbeza dengan asia, namun satu perkara yang saya pasti tertanam di peribadi orang-orang Kristian adalah semangat kebajikan, Charity. Everywhere in this world there is charity...bukan kah ini sesuatu yang baik...nampaknya di sebalik semua keburukan dan kejahatan didunia ini, Tuhan masih bekerja untuk memastikan anak-anakNya mendapat yang sepatutnya bagi setiap orang..

sepertinya orang-orang muda di sini juga mengalami keadaan dan masalah yang sama sperti kita di Malaysia ...sabah..keningau... setiap belia berkongsikan pengalaman hidup yang sama... tidak ada bezanya...cuma mereka hidup di satu keadaan yang mana semuanya serba maju dan ke depan....maka tidak hairanlah mereka juga selalu memandnag ke depan dua atau beberapa kali jauh daripada kita belia-belia di Sabah...keningau.....

till then..see you in next update

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...