Tuesday, February 8, 2011

Renungan hari ini

Today's Short Reflection
(Mark/Markus 7:1-13)

Pada hari ini, berdasarkan bacaan harian kita dijemput untuk merenungi beberapa perkara berikut;
Today's Gospel invites us to ponder on these few questions for reflectios;

1. Apakah sikap saya sebagai seorang pelayan Gereja?
  - What is my attitude as pastoral worker?

2. Dalam pelayanan ini siapakah yang saya tonjolkan di hadapan umat Allah, Yesus atau diri sendiri?
  - Am i presenting Christ Jesus or my self in my daily mission/service before God's people?

3. Dalam mewartakan Injil adakah saya menghidupinya, atau hanya bercakap tentangnya?
  - In proclaiming the Gospel, do i live it myself or simply saying it out loud?

Doa Singkat / Short Prayer
- Tuhan berikanlah saya kekuatan untuk melakukan kehendak Mu, bantulah saya selalu dengan kuasa Roh Kudus Mu. Amen

- God help me and send your Holy Spirit to strengthen me, that i will be able to live as your will. Amen 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...